“My life didn’t please me, so I created my life.”
Coco Chanel wist als geen ander hoe ze zichzelf als merk in de markt moest zetten. Door haar verleden in een weeshuis te verzwijgen klom Chanel op tot de hoogste Franse kringen. Samen met geliefde Pierre Reverdy bedacht ze pakkende oneliners over haar leven. Ze beïnvloedde de wijze waarop de wereld haar zag en maakte tegelijkertijd haar mode tot een symbool van emancipatie. Daarmee creëerde ze een tijdloos icoon, larger than life.
Met het leven van Coco Chanel als leidraad maken theatermakers Ulrike Quade & Jo Strømgren (NO) een voorstelling over branding & design, economie & identiteit. Ze laten zich inspireren door een vrouw die het recht opeiste om zichzelf vorm te geven. COCO CHANEL is beeldend theater waarin de mens mode wordt en mode de mens ontstijgt. Met muziek van componistenduo Strijbos & Van Rijswijk.
Teasers
Door Auke Hamers
Pers
★★★★★ Theaterkrant (Loek Sonneveld):
“Een niet in woorden te vangen toveren.”
“(…) zo eigenwijs anders en zo razendsnel van de ene truuk naar een andere foef schakelend, dat deze toeschouwer van puur kijkergeluk niet meer weet waar te kijken.”
Volkskrant (Annette Embrechts):
“Alle simpel gecreëerde poppenfiguren ogen zowel fragiel als delicaat, zelfbewust als stijlvol, net als Chanel zelf in diverse levensfasen.”
“tot in detail (…) haarfijn opgebouwde wereld van deze invloedrijke Franse modekoningin. Een prestatie, vooral qua vormgeving en poppenspel.”
Scènes (Léonie Sanders):
“fascinerend door de sterke beeldende kracht.”
Haarlems Dagblad (Margriet Prinssen):
“Toverachtige voorstelling”